Wczoraj ( 5 maja 2020 ) swoją pracę rozpoczął nowy dyrektor SP ZOZ SZPITALA POWIATOWEGO IM. E. BIERNACKIEGO W OPOCZNIE. Oficjalne zaprzysiężenie Pana Krzysztofa Fatalskiego odbyło się w budynku Starostwa Opoczyńskiego w bardzo kameralnych warunkach, ze względu na Pandemie Koronawirusa.
Odbierając nominacje z rąk Starosty Marcina Baranowskiego i Wicestarosty Marii Barbary Chomicz, nowy dyrektor zapowiedział w pierwszej kolejności spotkania ze wszystkimi ordynatorami a także pielęgniarkami. Ma to na celu zrozumienie potrzeb i problemów z jakimi boryka się palcówka.
Krzysztof Fatalski to absolwent Wojskowej Akademii Medycznej w Łodzi - magister Zdrowia Publicznego. Ukończył studia podyplomowe Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Zarządzanie Podmiotami Leczniczymi w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Brał udział w licznych szkoleniach z zakresu rachunkowości zarządczej, planowania strategicznego, organizacji podmiotów leczniczych i psychologii zarządzania. Odbył również szkolenie w zakresie MBA w ochronie zdrowia.
Przez całą swoją pracę zawodową związany z organizacją ochrony zdrowia. Doświadczenie zdobywał głównie w jednostkach sektora finansów publicznych pracując m.in.: w Branżowej Kasie Chorych dla Służb Mundurowych, kierował działem Ekonomiczno-Finansowym w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, był ekspertem w Banku Gospodarstwa Krajowego, gdzie pracował w Departamencie Finansowania Strukturalnego i Doradztwa Publicznego i koordynował rządowy program wspierania JST w działania stabilizujące system ochrony zdrowia. Swoje doświadczenie i wiedzę przekazuje słuchaczom studiów podyplomowych jako wykładowca.
Pan Krzysztof dalszy rozwój Szpitala Powiatowego w Opocznie postrzega w konsekwentnym realizowaniu inicjatyw określonych w programie naprawczym, wśród których jako priorytetowe wskazuje działania związane z rozwojem elektronicznej dokumentacji medycznej i interoperacyjności pomiędzy poszczególnymi zakładami leczniczymi.
Wśród czynników determinujących poprawę satysfakcji pacjentów wskazuje konieczność sukcesywnego wprowadzanie elementów koordynowanej opieki medycznej z poziomu podstawowej opieki zdrowotnej.
Ponadto stawia na rozwój systemów jakości. Chce współpracować z towarzystwami medycznymi, uczelniami i innymi organizacjami, które pozwolą na wymianę doświadczeń oraz implementowanie w szpitalu sprawdzonych praktyk z podmiotów o wysokiej kulturze organizacyjnej.