W dniu 12 sierpnia 2019 roku w Starostwie Powiatowym w Opocznie odbyło się uroczyste powołanie Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych, która działa przy Staroście Opoczyńskim. Nominacje członkom Rady wręczył Starosta Opoczyński Marcin Baranowski. Rada składa się z 5 osób powoływanych przez Starostę Opoczyńskiego spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego działających na terenie naszego powiatu.
Skład Rady:
1. Agnieszka Nalewczyńska – Przewodnicząca Rady
2. Michał Pomykała – Wiceprzewodniczący Rady
3. Krystyna Worach – Sekretarz Rady
4. Joanna Duda – Członek Rady
5. Michał Cegieła – Członek Rady
Podstawa prawna:
- art. 44b i 44c ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U.2019.1172 ),
- rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. nr 62 poz. 560),
- zarządzenie nr 33/19 Starosty Opoczyńskiego z dnia 2 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych
Zadania Rady:
1) inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:
a) integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
b) realizacji praw osób niepełnosprawnych,
2) opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
3) ocena realizacji programów,
4) opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.
Kadencja Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych Powiatu Opoczyńskiego trwa 4 lata i upływa z dniem 2 sierpnia 2023.