Polski system opieki zdrowotnej nie należy ani do łatwych, ani do przyjaznych. Większość pacjentów ma problem ze znalezieniem się w systemie, gdy przyjdzie się zmierzyć z chorobą.
Rzecznik Praw Pacjenta postanowił wyjść naprzeciw potrzebom pacjentów, jak i wszystkim osobom z sektora medycznego i stworzyć "Nawigator pacjenta" – praktyczny poradnik o tym, jak sprawnie poruszać się po systemie ochrony zdrowia.
"Nawigator pacjenta" to nie tylko pomoc w zrozumieniu działania systemu lecz przede wszystkim ułatwienie pacjentowi szybkiego i efektywnego uzyskania pomocy. Dzięki tej publikacji pacjent będzie bardziej świadomy praw i możliwości, jakie daje system ochrony zdrowia. Stanie się tym samym bardziej aktywnym uczestnikiem procesu leczenia.
Poradnik został opracowany przez grono lekarzy rodzinnych, aktywnie pracujących w POZ, przy współpracy z przedstawicielami Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Opracowanie w formie pytań i odpowiedzi, prosto i szybko wyjaśnia skomplikowane kwestie, które dotykają pacjentów, chcących znaleźć sposób do w miarę szybkiego znalezienia pomocy i tym samym skutecznego leczenia.
Nawigator jest podzielony na rozdziały tematyczne, ułatwiające szybkie dotarcie bezpośrednio do interesującego zagadnienia. To między innymi:
- podstawowa opieka zdrowotna,
- teleporady,
- opieka koordynowana,
- poradnie specjalistyczne,
- leczenie szpitalne,
- badania profilaktyczne.
Informator dostępny i gotowy do pobrania poniżej.