W dniu 28 stycznia br. została podpisana przez Władze Powiatu Opoczyńskiego kolejna bardzo ważna umowa.
W imieniu Zarządu Powiatu Maria Barbara Chomicz – Wicestarosta Opoczyński oraz Michał Białek – Członek Zarządu Powiatu Opoczyńskiego w obecności Anny Słoniewskiej – Skarbnika Powiatu Opoczyńskiego dokonali uroczystego podpisania jakże ważnej dla powiatu inwestycji.
Przedmiotem umowy jest wykonanie kompleksowej termomodernizacji budynku Wiejskiego Ośrodka Zdrowia zlokalizowanego w miejscowości Mroczków Gościnny 44a, gm. Opoczno wraz z wykonaniem niezbędnych robót remontowych w celu dostosowania go do obowiązujących warunków technicznych i sanitarno-higienicznych jak również poprawienia jego stanu technicznego.
Termin wykonania: 9 miesięcy od dnia podpisania umowy
Głównym celem planowanych robót budowlano-instalacyjnych jest termomodernizacja budynku ośrodka zdrowia w celu polepszenia jego parametrów technicznych w zakresie izolacyjności cieplnej przegród budynku jak również polepszenie sprawności technicznych wewnętrznych instalacji co w konsekwencji będzie miało bezpośredni wpływ na zmniejszenie strat ciepła jak również wpłynie na obniżenie kosztów jego eksploatacji oraz będzie miało pozytywny wpływ na ochronę środowiska. Wraz z planowanymi robotami termomodernizacyjnymi planowane są również roboty budowlane remontowe niezbędne do wykonania w zakresie dostosowania budynku do obowiązujących warunków sanitarno-higienicznych jak i technicznych przewidzianych dla tego rodzaju obiektów użyteczności publicznej.
ocieplenie ścian zewnętrznych budynku na poziomie piwnicy od terenu istniejącego oraz kondygnacji nadziemnych na pełnej wysokości warstwą styropianu grub. 15 cm metodą lekko-mokrą,
ocieplenie stropu wiatrołapu od wewnątrz pianką rezolową grub. 12 cm - metodą lekko-mokrą,
ocieplenie stropu piwnicy płytami wełny mineralnej grub. 10 cm metodą lekko-mokrą,
ocieplenie stropodachu płytami styropianowymi laminowanymi papą grub. 18 cm. wraz z wykonaniem nowego pokrycia papą termozgrzewalną i likwidacją otworów wentylacyjnych stropodachu,
ocieplenie posadzki loggi pianką rezolową grub. 12 cm wraz z wykonaniem nowej wylewki i hydroizolacji,
wymiana okien wszystkich kondygnacji budynku,
wymiana drzwi zewnętrznych za wyjątkiem drzwi wejściowych do przychodni,
przystosowanie pomieszczenia w poziomie piwnicy na potrzeby centrali cieplnej - ocieplenie ścian od wewnątrz pomieszczenia warstwą pianki rezolowej 5 cm metodą lekko-mokrą wraz z wykonanie wierzchniej warstwy z tynku wewnętrznego mozaikowego żywicznego na całej wysokości ścian.
Cel robót remontowych budynku
Głównym celem planowanych robót remontowych w budynku ośrodka zdrowia, które przewidziano do wykonania wraz z planowanymi robotami termomodernizacyjnymi jest dostosowanie budynku do obowiązujących warunków sanitarno-higienicznych jak i obowiązujących warunków technicznych, które musza być spełnione przez obiekty użyteczności publicznej o takim przeznaczeniu.
Zakres rzeczowy robót remontowych budynku:
dostosowanie pomieszczenia w poziomie piwnicy na odpady medyczne do obowiązujących warunków higieniczno-sanitarnych,
wymiana drzwi z klatki schodowej do pomieszczeń piwnicy spełniających wymogi p.poż EI30,
dostosowanie pomieszczenia w.c. na poziomie parteru dla osób z niepełnosprawnością,
montaż dodatkowych drzwi w w.c. (1/9) na poziomie parteru wraz z wykonaniem ścianki nad drzwiami o konstrukcji lekkiej z płyt gips.-karton.,
wymiana drzwi do pomieszczenia gabinetu stomatologicznego z drewnianych w ościeżnicy stalowej na drzwi pełne wykonane z profili aluminiowych,
wymiana drzwi wejściowych z klatki schodowej do pomieszczenia socjalnego,
likwidacja drzwi na poziomie parteru między gabinetem stomatologicznym a pomieszczeniem socjalnym (demontaż skrzydła drzwiowego bez ościeżnicy i wypełnienie przestrzeni po otworze drzwiowym ścianką o konstrukcji lekkiej wykonana z płyt gips.-karton z wewnętrzną warstwa grub. 10 cm z płyt wełny mineralnej,
wymiana okienka podawczego 75x115 cm w pomieszczeniu recepcji,
wymiana posadzek w dwóch gabinetach lekarskich oraz pomieszczeniu socjalnym wykonanych z wykładziny rulonowej PCV na posadzki z płytek podłogowych gres antypoślizgowych (R9),
remont łazienek lokali mieszkalnych na poziomie I piętra: rozbiórka ścianek działowych, skucie tynków i okładzin ścian, wykonanie nowych ścianek działowych, otynkowanie ścian, wykonanie okładzin ścian z płytek ściennych terakota glazurowanych,
wymiana posadzek pomieszczeń lokali mieszkalnych,
skucie okładzin i tynków ścian pomieszczeń kuchni na których zamontowane są zlewozmywaki i wykonanie nowych okładzin ścian z płytek ściennych terakota glazurowanych na wys. 2 m od podłogi,
wymiana zewnętrznych drzwi wejściowych do lokali mieszkalnych i wszystkich dziwi wewnętrznych pomieszczeń lokali mieszkalnych,
prace wykończeniowe; reperacja oraz przygotowanie powierzchni ścian i sufitów wraz z ich malowaniem po przeprowadzonych robotach instalacyjnych remontowych,
reperacja oraz malowanie tynków wewnętrznych sufitów i ścian klatki schodowej oraz balustrady schodowej,
wymiana pokrycia oraz obróbek blacharskich daszku nad wejściem głównym do budynku wraz z wyrobieniem spadków z zaprawy cementowej,
malowanie konstrukcji betonowej daszku nad wejściem głównym farbami elewacyjnymi oraz słupków podtrzymujących konstrukcję daszku,
wymiana poręczy drewnianych oraz malowanie balustrad schodów wejścia głównego i schodów wejścia zewnętrznego do gabinetu lekarskiego (pom. 1/8) na poziomie parteru farbą chlorokauczukową,
malowanie farbą chlorokauczukową balustrad przy pochylni dla osób z niepełnosprawnością,
remont schodów zewnętrznych wejścia bocznego do klatki schodowej oraz murków przy wjeździe do garażu; skucie istniejącej okładziny z lastryko płukanego na ścianach, demontaż czapek murków, wykonanie nowej wylewki cementowej na podeście i schodach z zatarciem jej na gładko, wykonanie tynku zewnętrznego oraz czapek okapowych na murkach bocznych, pomalowanie murków oraz czapek farba zewnętrzna do betonu,
montaż w podeście schodów wejścia do klatki schodowej wycieraczki metalowej o wym. 60 x 40 cm.
Wymagania dotyczące dostępności:
Budynek po wykonaniu robót objętych przedmiotem zamówienia będzie spełniał wymagania zarówno w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych jak i wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi.
Na realizację zadania Powiat otrzymał dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w kwocie 964.668,00 zł, w tym:
- kwota udzielonej pożyczki przez WFOŚGW w wysokości 289.401,00 zł
-kwota dotacji 675.267,00 zł
Łączny koszt inwestycji zgodnie z ofertą Wykonawcy wynosi 1.496.226,77 zł brutto